Det skal være dejligt at gå i børnehave

Børnehaven Solstrejf er en lille og overskuelig børnehave

Med udgangspunkt i det enkelte barn og dets forudsætninger, arbejder vi henimod, at alle kan indgå og føle sig som en del af fællesskabet i Solstrejf.

Vi prioriterer små læringsmiljøer, det vil sige børnene fordeles ved spisning og i pædagogiske aktiviteter i alders- og relations-grupper. Der er fokus på børnene hvilket også lader sig gøre, da vi er normeret til 40 (max 45) børn.

Vores uderum byder på motoriske udfoldelser så som at gynge, rutche, hoppe på hoppepude og sandkasse lege, og der er masser af oplevelser med planter og kryb. Vi prioriterer udelivet, hvor der er højt til loftet. Børnene er så vidt muligt ude hver dag året rundt. I Solstrejf har vi et mindre dyrehold, vi har to høns, 2 undulater (Rita og Verner) fisk og congosnegle. Børnene lærer at omgås og passe dyrene. Det er vigtigt at barnet har tøj på, som det kan bevæge sig i, og som må blive snavset.

Barnets stemme skal høres, altså vi er nysgerrige på, hvad børn tænker, synes og drømmer om. Børnene skal involveres i, hvad der skal til, for at de kan få den bedste dag her i børnehaven Solstrejf.