Forældre og børnehaven

De vigtige samtaler er også ærlige samtaler

• Opstartssamtale: foregår inden eller omkring opstart, og her fortæller forældrene om barnet, så vi får mulighed for at lære barnet at kende. Her er rum til praktiske informationer om børnehaven, til at forventningsafstemme og til en rundvisning i vores dejlige hus.

• Opfølgende opstartssamtale: 3-6 måneder efter opstarten tilbydes en opfølgningssamtale omkring barnets opstart og trivsel i børnehaven.

• Overleveringssamtale: Inden skolestart er der en samtale, inden barnet meldes i skole.

• Samtaler ved behov: Alle kan have behov for ekstra samtaler i løbet af børnehavetiden - i er altid velkomne til at bede om en ekstra snak og ligeledes vil vi kalde på jer, hvis vi skønner behov for det.

Forældrearrangementerne skaber engagement og glæde

• Arrangementer: Sommerfesten er en årlig begivenhed i september, som arrangeres af forældrebestyrelsen. Desuden afholdes der pårørende dag i april omkring Jordens Dag.

• Forældremøder: afholdes 1-2 gange årligt.

Dyrene i Solstrejf

• Da vi alle har besluttet at have dyrehold i børnehaven har vi brug for forældrehjælp til at hjælpe os med at passe godt på dem. Vi har undulater, kanin, høns og snegle. I som forældre, kan skrive jer på en weekend-kalender hvor i på skift hjælper med at fodre. Undulaterne, kaninen og hønsene, som bor udendørs skal fodres i weekenderne. Kom til personalet for instruktioner.